SAĞLIK ŞİKAYET ve BİLGİ EDİNME

https://www.turkiye.gov.tr <<< TIKLA KAMU ŞİKAYET ADRESLERİNİ BUL.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

ÖZEL ve KAMU HASTANELERİ SAĞLIKLA İLGİLİ ŞİKAYETLER ve ÖNERİLER

DOKTOR – PERSONEL – HASTA ve HASTA YAKINI ÖNERİLERİLERİ.

Hekim, hastasıyla ilişkisinde özerklik ilkesine uymalı ve Hipokrat Yemini ya da bilinen adıyla Hipokrat Andı, hekimlerin mesleklerini onurla uygulayacaklarına dair tarih boyunca ettikleri yemindir, yeminine sadık kalmalı hasta doktorun velinimetidir.

Hasta adı üstünde, Hastanın yerine geçerek ve onu dışlayarak onun sağlığı ve yaşamı hakkında karar vermek yerine; hastasının kendisi için en doğru kararı vermesini sağlayacak şekilde onu saygı ile aydınlatmalıdır.

Örnek Doktor: Hastalarımızla empati yaparak, onlar için en doğru kararları vermeye çalışıyoruz.

Böyle olunca da ailemizin birer parçası haline geliyorlar. prof.dr.ersantatlı

.

Hasta yakınının yapması gerekenler:

Hasta hassaslaşır onun yerine kendini koyup, Hasta yakının vereceği Şefkat, ilgi, güler yüz, duygusal yakınlık, sabır ve bunların sürekliliği hastanın tedavi sürecinde çok değerlidir ve iyileşmesine manevi katkı verir.

Bu duygusal desteğin yanında hastanın belirtilerinin, tedavinin, tahlil ve tetkiklerin, hastane kontrollerinin ve rutin kayıtların takip edilmesi de gerekmektedir.

.

Hekim hastasıyla ilişkisi, Hekim empatik ve aktif dinlemeyi bilmeli ve uygulamalıdır.

Hastaya, sözleri ve beden diliyle geri bildirimde bulunarak, onu doğru algıladığını göstermelidir.

Hekimin hasta ve hasta yakınlarıyla olan ilişkisi, herhangi iki kişi arasındaki ilişkiden çok farklı özellikler gösterir.

.

ooooo> Bir doktor hastasına nasıl davranmalı? <ooooo

Doktor, hastayı yargılamadan onunla açık ve anlaşılır iletişim kurmalıdır.

Hasta haklarının amacı, hastanın en üstün yararının korunmasını sağlamak için, hastanın çaresizliği ve bilgisizliği karşısında yetkili ve güçlü durumda olan hekimi hastasına yapılacaklar konusunda tek başına karar verici olmaktan çıkarmaktır.

.

ooooo> Doktor – Hemşire hastaya bağırabilir mi? <ooooo

Hekim – hemşire, hastaya bakamayacaksa muhakkak başka bir hekim ayarlamış olması gerekirdi. 

Hasta ile hekim -hemşire arasında bir güvensizlik yaşanmışsa ancak hekim reddedebilir.

Hekim – hemşire hastane ortamına adapte olamıyorsa, zaman içinde psikolojik olarak kaldıramıyorsa bu hizmeti yapmamalıdır.

.

ooooo> Sağlıklı hasta hekim iletişimi nasıl olmalıdır? <ooooo

Etkili bir iletişim için etkin dinleme, etkin konuşma, sempatik yaklaşım ve etkin bir beden dili sergilenmelidir. Hastaların ilgi ve şefkat beklemeleri çok doğaldır.

Bu nedenle gösterilecek güler yüz ve samimi bir ilgi, iletişimin başlangıcında gösterilen en etkili tutum ve davranış olarak kabul edilmektedir.

.

ooooo> Doktor hata yapar mı? <ooooo

Doktorlar da her insan gibi hata yapabilir, onlar da insan. Ancak bilinmelidir ki, doktor hatalarının önemli bir bölümü sistemden kaynaklanıyor, uzun çalışma saatleri, ağır iş yükü, bazı hastanelerdeki yetersiz ekip ve kötü hastane koşullarının oluşturduğu zeminde, istenmeden yapılan hataları doktor en aza indirmelidir.

.

ooooo> Hekim hasta arasında en etkili iletişim türü nedir? <ooooo

1.Ataerkil model; Doktor karar verir ve hastayı zorlar (aşağıdakiler-yukardakiler).

2.Bilgilendirici model; Doktor teknik ayrıntıları verir (öğretmen-öğrenci). 3.Açıklayıcı model; Doktor tercih ettiği modelin yarar, tehlikesi hakkında bilgi verir ve hasta onaylar (iki eşit).

.

ooooo> Yanlış tanı koyan doktor ceza alır mı? <ooooo

Tıbbi tanı genellikle doktor hatası veya hastalığı olmayan bir hastaya teşhis gecikmesi anlamına gelir. Yanlış tanı hastanın yaralanmasına veya söz konusu hastalığın gereksiz ilerlemesine yol açtıysa, yasalarımız nezdinde hukuki yaptırımalar uygulanabilir.

.

ooooooooooo<O>ooooooooooo

Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Şikayetleri ve Hizmetler Hakkında Bilgi Alma:

Halkın Aile Sağlığı Merkezleri ve Sağlık Birimlerinde aldıkları hizmetlerde karşılaştıkları sorunlar veya hizmetlerle ilgili bilgi almaları için SABİM’e (SAĞLIK BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ) başvurmaları yeterlidir.

Başvuru Yeri :
Özel ve Kamu Hastaneleri Sağlık Hizmetleri ile ilgili her türlü şikayet için Sağlık Bakanlığı”nın (SABİM)

ALO 184 adlı hattı arayabilirsiniz.

Başvuru Şekli :
Postayla yapılan başvurular kabul edilmez.

İlgili kişi şahsen başvurmak zorundadır.

Özel Durumlar :
ALO 184 hattını telefonla arayarak başvuruda bulunacaktır.

.

Özel hastane ücretleri nereye şikayet edilir?

İade taleplerinize olumsuz yanıt verilirse, usulsüz ücret alan hastaneyi SGK‘ya bildirin.

Bunun için ‘Alo 170’i arayabilir veya bizzat il ve ilçelerdeki SGK Müdürlükleri’ndeki ‘Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezleri’ne başvurabilirsiniz. SGK, hastaneye fazla alınan ücretinin 5 katı ceza kesiyor.

https://www.sikayetvar.com <<<Sağlık Bakanlığı Hastane Doktor – Hasta ve yakını arasında Sıkça Yaşanan Hasta şikayetleri.

https://www.sikayetvar.com Alo 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi Şikayetleri

https://istanbulism.saglik.gov.tr/ Sağlık Hizmetleri Şikayetleri Bilgi Alma İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü

https://www.sikayetvar.com/ Alo 182 Şikayet

.

Doktora Hakaret Edilirse Ne Yapılmalıdır?

Doktora hakaret – Onur şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur şeref ve saygınlığına saldıran kişi cezalandırılır. Suçun memur hekime karşı işlenmesi durumunda suç şikayete tabi değildir. Bu durumda 1 yıldan az olmamak üzere 2 yıla kadar hapis veya adli para cezası verilebilir. Soruşturma savcı tarafından re’sen yapılır. Ancak hakaretin basit hali memur olmayan bir hekime karşı işlenmiş ise bu durumda suç şikayete tabi olur ve hekimin savcılığa şikayet etmesi ile savcılık makamı soruşturma açar. 

Yukarıdaki hususlar ceza yargılamasına ilişkin olup bu durumda sanık suçlu bulunursa yani hekime karşı şiddet uygulayan ya da hakaret eden ya da tehditte bulunan kişi cezalandırılırsa hekimin bu kişiye karşı manevi tazminat davası açarak hak arama yoluna gitmesi de beklenen bir durumdur.

Hastalarımız, 6023 sayılı kanun gereğince ilgili meslek kuruluşları ve mahkemelere başvuru hakları saklı kalmak koşulu ile hastanelerin Hasta Hakları Ofisi‘ne şikayetlerini bildirme hakkına sahiptir.

Doktor hasta yakınına bilgi vermek zorunda mı?

Sağlık hizmetleri, sağlık hizmeti verenler, hastanın kolay ulaşabileceği ve anlayacağı dilde bilgi vermek zorundadır. Hastaların kendi dosyalarında ve kayıtlarında kendileri ve hastalıkları ile ilgili bulunan bilgileri alma, fotokopi ile çoğaltma, soru sorma ve hata varsa onların düzeltilmesini talep etme hakkı vardır.

Yukarıdaki ÖZEL ve KAMU HASTANELERİ ile ilgili yapılan şikayetlerin, Aşağıdaki öneri ile Minimuma indirilmesi mümkündür.

Özel ve Sağlık Bakanlığı Hastanelerinde, 112 “Ambulans’daki” Personellerinde – Acilinde – Polikliniklerde çeşitli birimlerinde oluşacak olumsuzluklara, personel – doktor – hasta diyaloğu yerine, Sağlık bakanlığı eğitimli özel birim oluşturulup, bu birimlerdeki olumsuz olaylara el koyup mütevazi bir şekilde olayı çözmeli.

.
Bunlara çözüm mümkün: 112 “Ambulans‘da” ve Tüm Hastane birimlerinde kamera varsa yoksa? kamera kurulmalı Hasta – Personel arasındaki olumsuzlukları “Sağlık bakanlığı eğitimli özel birim” görevlisinin o sorunu anında çözmesi (Hasta vatandaş zaten stresli olarak hastaneye geliyordur, bunu dikkate alıp, pozitif görevli yaklaşmalı ve çözmeli. Son çare olarak eğer buda işe yaramazsa! Beyaz kod ile Emniyet güçlerini acil davet edip)

Doktor – Hasta Vatandaş ve Yakınlarını Ayrı bir yere davet edip, Gerekli işlemin yapılması.

Ayrıca kumanda merkezinde görülen kamera görüntülerini periyodik bir şekilde, bu kamera görüntülerini bir heyetin denetlemesi ona göre takdir veya Memur Disiplin cezaları verilmeli.

  • Pozitif Doktorlar ve personeller takdir edilmeli.
  • Doktor ve personel hatalı ise uyarma cezası verilmeli.
  • Doktor ve personel 2. kez hatalı ise disiplin Cezası verilmeli.
  • Doktor ve personel 3. kez hatalı ise Kınama Disiplin Cezası verilmeli.
  • Doktor ve personel 4. kez hatalı ise Aylıktan Kesme Cezası verilmeli.
  • Doktor ve personel 5. kez hatalı ise Kademe İlerlemesinin Durdurulması Cezası verilmeli.
  • Doktor ve personel 6. kez hatalı ise Devlet Memurluğundan Çıkarma Disiplin Cezası verilmesi.

Sağlık Personelinin Görevi “insana” vatandaşa hizmettir, görevini iyi yapana sorun yok, Görevini iyi yapmayan, çalışanların kamera beni kaydediyor bilinci ile daha dikkatli olmak zorunda olur.

.

Hipokrat Yemini: Hippokrates demiştir ki: Yaşamın ve ölümün Rabbi, sağlığın bah- şedicisi, şifanın ve her türlü tedavinin Yaratıcısı olan Tanrıya yemin ederim.

Yine Asklepios’a, erkek olsun kadın olsun, Tanrının tüm dostları üzerine yemin ederim.

► Sağlık Bakanlığı Ne Yapmalı? İLAÇ’ta tasarruf yapmak çok önemli ve İsrafı önlemenin yolunu acil olarak bulmalı, Yıllardır ilaç israfını büyüklerimizde de ve kendimizde de görüyoruz.

  • Bazı hastanelerde görüyoruz, Jandarma eşliğinde mahkumları tedavi için vatandaşların gittiği hastanelerde muayene yaptırıyorlar bu çok yanlış, 81 ildeki ceza evlerine en yakın pilot hastaneler kurulmalı.
  • Hastanelerimizin yükünü azaltmak için, Vatandaşlarımız hastalanmadan zor hastalığa yakalanmadan çözmek adına, Doğumdan itibaren vatandaşı oto kontrolde tutmalı, Doğuştan olan hastalıklara yönelik ayrı hastanelerde ve bakım evlerinde bakılmalı, sağlıklı bireyler ve sağlıklı toplum için, Ülkemizde Hastalıkları yok etmenin yolu, Her Doktor kendi ihtisas konusunda uzmanlaşması tamam, ama kendi branşı dışında da eğitim almalı ve az çok bir şeyler bilmeli, Hasta doktorun branşına göre muayeneye gittiğinde veya Aile hekimi muayenesini yaparken farklı bir rahatsızlık görürse, bu konudaki doktora acil git demeli belki yönlendirmesi ile hastada büyüyecek bir hastalığın önünü kesmiş olur.
  • Hastanedeki hastaları incelediğimizde hep şunu duyuyoruz, neyin var dediğimize şuram ağrıyor buram ağrıyor duyarız. Hastanelerdeki hastaları ve hastalıkları, Sağlık Bakanlığı, Doktorlar, Vatandaş, Basın ve STK’lar ile hep birlikte azaltmak lazım.
  • Doktor – Personel – Hasta ve Hasta Yakını Olarak, Sizde Önerilerinizi Sağlık Haberlerinizi ve Basın Bültenlerini,  sakaryatelevizyonu@gmail.com ‘a iletişim birimimize iletebilirsiniz. >>> www.saglikplus.com.tr